A TOMS CIPŐK TÖRTÉNETE

A TOMS cipők története 2002-re nyúlik vissza, amikor az amerikai világutazó, Blake Mycoskie, egy valóságshow keretein belül Argentínába utazott. 2006-ban vakációzni tért vissza az országba, ahol szembesült azzal, hogy sok gyerek cipő nélkül szaladgál az utcán. Ez a jelenség nem csak a fertőzések miatt jelent problémát, de cipő nélkül gyakran iskolába sem járhatnak, ezzel csökkenve a kiemelkedés esélye a mély szegénységből. Ekkor jött a One for One modell gondolata, ami azt jelenti, hogy minden eladott pár cipő után, egy másik pár cipőt adnak a harmadik világ rászoruló gyermekeinek, így ötvözve a vállalkozást a jótékonysággal. Az elképzelést egy hagyományos argentin cipő adta, az amerikai piac igényeire szabva, helyi mesteremberek segítségével. Ezzel is hozzájárulva a munkahelyteremtéshez az elmaradott országokban. A texasi vállalkozó 2006-ban megalapította a TOMS márkát, amely a kezdeti nehézségek után, gyorsan népszerűvé vált. A vállalat, indulása óta közel 50 millió pár cipőt adott el, a vásárlók lelkesedése pedig azóta is töretlen. A TOMS azóta kibővítette profilját és a cipő eladása mellett immár szemüvegeket és kávét is kínál. Az eladott napszemüveg és szemüvegkeret árából befolyt összeget, egy arra rászoruló szemészeti ellátására fordítják, a kávé eladásából pedig az ivóvízellátást támogatják. A márka neve, a TOMS, a vállalat missziójának a rövidítéséből jön, ami a Tomorrow’s Shoes.