TITKOK A BIRKENSTOCK ÉS AZ AMAZON HÁBORÚJÁRÓL

Egy német bíróság megtiltotta az Amazonnak, hogy saját oldalára irányítsa azokat az internetes vásárlókat, akik nem tudják helyesen leírni az ikonikus német papucs- és szandálgyártó Birkenstock nevét. Az Amazon, a legáltalánosabb elgépelésekre, mint például az “Brikenstock,” “Bierkenstock,” vagy “Birkenstok” Google AdWords hirdetéseket kötött le, ezzel megcélozva az elgépelő felhasználókat. Ezt az ötletet pedig a Birkenstock vállalat nem nézte jó szemmel, ugyanis attól féltek, hogy emiatt lesznek olyan felhasználók, akik hamisítványokat vásárolnak majd, ami árthat a márka megítélésének.
Ez nem az első eset volt, hogy az Amazon és a Birkenstock összetűzésbe került, 2006-ban a Birkenstock megszüntette a papucsok eladását az Egyesült Államokban az Amazonon keresztül, ugyanis hamisítványok és csaló kereskedők között bukkantak rá termékeikre. Az Amazont pedig olyan elfogadhatatlan üzleti környezetnek nevezték, amely veszélybe sodorja a márka jó hírét.
2007-ben David Kahn, aki a Birkenstock amerikai részlegének volt a vezetője, újra megtámadta az Amazont. Ugyanis annak ellenére, hogy a vállalat levetette termékeiket onnan, az Amazon mégis arra próbálta meg rávenni a Birkenstock-forgalmazókat, hogy töltsék fel árukészleteiket az Amazonra. 2017 decemberében a német vállalat hasonlóan az amerikai Amazon-oldalakéhoz, az európai oldalakról is levetette termékeit, szintén a sok hamisítványra hivatkozva, illetve véleményük szerint az Amazon nem hajlandó proaktív módon megelőzni a hamis Birkenstock termékek értékesítését.